Warsztaty w Szkole » Tutoring w szkole
WsteczSz-17 | Tutoring w szkole |
Stacjon.: 40 (w tym 16 e-learningu) |
---|---|---|
Adresat | nauczyciele szkół i placówek oświatowych zainteresowanych wdrożeniem tutoringu | |
Cel | doskonalenie kompetencji nauczycielskich umożliwiających wdrożenie tutoringu w szkole/placówce oświatowej jako innowacji pedagogicznej | |
Treści | Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej: cele i rodzaje tutoringu,wartości i ich rola w edukacji spersonalizowanej, tutoring jako profilaktyka pozytywna.Narzędzia planowania procesu tutorskiego:kontrakt tutorski,protoplan tutorski,lista kluczowych pytań,scenariusz pierwszego spotkania,dokumentacja procesu tutorskiego.Profil kompetencji tutorskich:wartości i ich rola w budowaniu autorytetu nauczyciela,przekonania wspierające i blokujące budowanie autorytetu nauczyciela.Pedagogika dialogu jako podstawa budowania relacji tutor –podopieczny:zasady efektywnej komunikacji,informacja zwrotna i autorefleksja w tutoringu,poziomy relacji,postawa tutora w relacji z podopiecznym,podejście skoncentrowane na rozwiązaniach,wywiad motywujący.Narzędzia i techniki tutoringu rozwojowego i naukowego:narzędzia sprzyjające odkrywaniu potencjału ucznia i budowaniu poczucia własnej wartości podopiecznego,narzędzia i techniki coachingowe przydatne w realizacji procesu tutorskiego.Wdrażanie tutoringu w szkole jako innowacji pedagogicznej:przykłady dobrych praktyk tutorskich,poszukiwanie rozwiązań z wykorzystaniem metodyki Design Thinking | |
Realizator | PDM: |
Komunikat systemu
Nabór na szkolenie został zakończony.