Szkolenia Rad Pedagogicznych 2023/2024
Oferta szkoleń rad pedagogicznych na rok szkolny 2023/2024 adresowana jest do wszystkich typów szkół i placówek.
Proponowana tematyka szkoleń uwzględnia podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa, a także wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Lubuskiego Kuratora Oświaty oraz wyniki egzaminów zewnętrznych szkół lubuskich.
Szkolenia realizowane będą w formie stacjonarnej oraz online.
Czas szkoleń stacjonarnych obejmuje 3-4 godziny dydaktyczne, a szkoleń online ok. 2 godzin dydaktycznych.
Dyrektorów szkół/placówek zachęcamy do zamawiania szkoleń zarówno z naszej oferty,
jak i tematów własnych.
W roku szkolnym 2023/2024 obowiązywać będą następujące zasady odpłatności:
Tematy proponowane do realizacji w roku szkolnym 2023/2024
NR |
TEMAT SZKOLENIA RADY PEDAGOGICZNEJ |
Realizacja |
stacjonarna / On-line |
Pracownia Zarządzania Oświatą | PZ |
|
RP-1 |
Partnerstwo w obserwacji: nauczyciel – dyrektor |
Marek Piechowiak |
|
|
Pracownia Technologii Informacyjnych | PTI |
|
RP-2 |
Cyfrowe narzędzia w edukacji |
Łukasz Lemieszewski, Mariusz Walak, Katarzyna Tomicka |
|
|
|
RP-3 |
Integracja TIK w procesie dydaktycznym |
Mariusz Walak, Łukasz Lemieszewski |
|
|
|
RP-4 |
Sztuczna inteligencja – przygotowanie nauczycieli do cyfrowej transformacji |
Łukasz Lemieszewski, Mariusz Walak |
|
|
|
RP-5 |
Nowe technologie w edukacji |
Mariusz Walak, Łukasz Lemieszewski |
|
|
|
RP-6 |
Magiczne przygody z kodowaniem: odkrywanie tajemnic cyfrowego świata! |
Mariusz Walak, Łukasz Lemieszewski |
|
- |
|
RP-7 |
Myślenie wizualne i techniki zapamiętywania |
Katarzyna Tomicka |
|
|
|
RP-8 |
Uzależnienie od Internetu czy problematyczne używanie telefonu? |
Emil Błaszkowski |
|
|
|
RP-9 |
Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli |
Emil Błaszkowski |
|
|
Pracownia Psychoedukacji i Wychowania | PPiW |
|
RP-10 |
Jak wspierać ucznia z zespołem Aspergera? |
Agata Spirydowicz-Kacperska, Agata Muńko |
|
|
|
RP-11 |
Współpraca nauczycieli i specjalistów z rodzicami ucznia ze SPE a efektywność edukacji |
Agata Muńko, Agata Spirydowicz-Kacperska |
|
|
|
RP-12 |
Prowokator, roztrzepaniec i nadgorliwiec. Jak rozpoznać gry uczniowskie i interweniować właściwie |
Barbara Basińska |
|
|
|
RP-13 |
Zanim powiesz MAM DOŚĆ – jak zadbać o siebie w sytuacjach trudnych i konfliktowych |
Barbara Basińska |
|
|
|
RP-14 |
Stres i wypalenie zawodowe nauczyciela – jak znaleźć równowagęi pracować z ochotą? |
Barbara Basińska, Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-15 |
Aby nam się chciało tu być – budowanie klimatu społecznego sprzyjającego zdrowiu i dobremu samopoczuciu w Szkole i w Przedszkolu Promującym Zdrowie |
Jadwiga Krzewska-Gordzijewska |
|
|
|
RP-16 |
Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej |
Lidia Pyżyńska |
|
|
|
RP-17 |
Zespół dziecka/ucznia krzywdzonego – symptomy i procedury postępowania |
Agata Muńko |
|
|
|
RP-18 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – zasady, konsekwencje i normy współżycia w grupie przedszkolnej |
Danuta Turłaj, Jolanta Talaska |
|
- |
|
RP-19 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – praca nauczyciela przedszkola z zastosowaniem „Arkusza rozwoju dziecka od 3 do 6 lat – obserwacje pedagogiczne i diagnoza przedszkolna” |
Jolanta Talaska, Danuta Turłaj |
|
- |
|
RP-20 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – aktywny przedszkolak, czyli sytuacje edukacyjne na rozpoczęcie i zakończenie dnia w przedszkolu |
Danuta Turłaj, Jolanta Talaska |
|
- |
|
RP-21 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – organizacja zajęć kierowanych z całą grupą z dominacją ruchu, działalności plastycznej, technicznej, konstrukcyjnej i umysłowej |
Danuta Turłaj, Jolanta Talaska |
|
- |
Pracownia Doskonalenia Metodycznego | PDM |
|
RP-22 |
Jak uczyć uczniów uczenia się |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-23 |
Jak uczyć jeszcze lepiej? Metody i techniki uczenia się przyjazne mózgowi |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-24 |
Myślenie krytyczne – kompetencja XXI wieku |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-25 |
Techniki motywowania uczniów do uczenia się |
Małgorzata Wiczkowska |
|
|
|
RP-26 |
Zastosowanie wybranych metod aktywizujących na lekcjach różnych przedmiotów |
Małgorzata Niewiadomska, Paweł Zaborowski, Lucyna Janicka, Małgorzata Wiczkowska |
|
|
|
RP-27 |
Kształtowanie kompetencji kluczowych w szkole podstawowej |
Dorota Tomczak, Jerzy Dutkiewicz, Małgorzata Niewiadomska, Urszula Polańska |
|
|
|
RP-28 |
Dobra lekcja – od projektu do efektu |
Beata Gizińska-Gigoła, Dorota Tomczak |
|
|
|
RP-29 |
ABC warsztatu pracy nauczyciela kształcenia zawodowego |
Sylwia Pawlaczyk |
|
|
|
RP-30 |
Różne sposoby organizowania kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – zadania szkoły i dylematy nauczycieli |
Małgorzata Jach, Jolanta Stępkowska |
|
|
|
RP-31 |
Dostosowanie wymagań programowych do możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Małgorzata Jach |
|
|
|
RP-32 |
Uczniowie z Ukrainy w polskiej szkole – wskazówki dydaktyczne |
Renata Nadobnik |
|
|
|
RP-33 |
Uczeń cudzoziemski w polskiej szkole – aspekty wychowawcze w pracy nauczyciela |
Barbara Basińska, Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-34 |
Jak zoptymalizować przygotowanie uczniów szkół podstawowych do egzaminu ósmoklasisty? Wnioski i rekomendacje na podstawie wyników egzaminu przeprowadzonego w 2023 roku |
Dorota Czarnecka, Beata Gizińska-Gigoła, Mirosław Kwiatkowski |
|
|
|
RP-35 |
Ocenianie kształtujące w praktyce |
Beata Gizińska-Gigoła |
|
|
|
RP-36 |
Kultura (d)oceniania szkolnego |
Renata Nadobnik, Iwona Trzaskowska |
|
|
|
RP-37 |
Matura od 2023 roku – informacje dla rady pedagogicznej |
Jerzy Dutkiewicz |
|
|
|
RP-38 |
Analiza wyników uzyskanych przez szkołę na egzaminach zewnętrznych punktem wyjścia do efektywnej pracy z uczniami kolejnych roczników |
Zbigniew Łuczka |
|
|
|
RP-39 |
Aby słyszeli, słuchali i zrozumieli – wystąpienia publiczne nauczycielii uczniów na forum klasy, szkoły i poza szkołą |
Barbara Bednarek |
|
- |
|
RP-40 |
Korespondencja elektroniczna nauczyciela z rodzicami uczniów |
Małgorzata Jach |
|
|
|
RP-41 |
Rola szkoły w procesie dokonywania wyborów edukacyjno-zawodowych uczniów |
Barbara Matusik |
|
|