WOM Strona główna
System Obsługi KlientaSOK Oferta szkoleń Platforma e-learningowaMDL Platforma e-learningowa Biblioteka PedagogicznaBP Biblioteka Pedagogiczna Katalog bibliotecznyKOHA Katalog biblioteczny Biuletyn Informacji PublicznejBIP Biuletyn Informacji Publicznej
BTN_BACK_LABEL

Teczka szkoleń - Pytania i odpowiedzi

Ikona znaku zapytaniaA. Definicje

  1. Czym jest System szkoleń WOM?

    To internetowy system obsługi zgłoszeń używany przez WOM do zarządzania Formami dydaktycznymi oraz zgłoszeniami Uczestników.

    System dostępny jest pod adresem https://womgorz.edu.pl oraz Platforma zdalnego nauczania Moodle pod adresem http://e.womgorz.edu.pl .

  2. Czym jest Teczka szkoleń?

    Teczka szkoleń to pomysł powstały po wprowadzeniu funkcji Zapamiętaj mnie, by zebrać Zgłoszenia jednego Uczestnika i zaprezentować je w postaci listy.

    Tak powstałą listę można nastepnie wysłać na własną pocztę e-mail. Funkcja zostanie uruchomiona od 10 września 2020 r. wraz z Formularzem edycji danych.

  3. Czym jest funkcja Szybka Rejestracja (SR)?

    To możliwość użycia Identyfikatora (oraz przypisanych do niego danych) podanych podczas poprzedniej rejestracji poprzez podanie Nazwiska oraz Adresu e-mail tego zgłoszenia, by dokonać kolejnego zgłoszenia.

    Po dopasowaniu podanych informacji do tych z Systemu szkoleń WOM, wysyłany jest Kod autoryzacyjny (w postaci Numeru lub Odnośnika) pozwalający użyć IDentyfikatora poprzedniej rejestracji.

  4. Czym jest funkcja Zapamiętaj mnie?

    To informacja dla Systemu szkoleń WOM, zapisywana na urządzeniu Zgłaszającego w postaci Ciasteczka o wartości TRUE, by IDentyfikator następnej rejestracji zachować w pamięci Sesji umożliwiając tym samym dokonanie Szybkiej rejestracji na następne Formy.

    Funkcja Zapamietaj mnie jest aktywna przez czas trwania sesji wizyty na witrynie WOM. Ten czas jest podany wraz z IDentyfikatorem Szybkiej Rejestracji

  5. Czym jest Kod autoryzacji (KA)?

    To infromacja weryfikacyjna dla Systemu szkoleń WOM, że można uzyskać dostęp do żądanego Zasóbu infromacyjnego. Kod jest wysyłany wiadomością e-mail opatrzoną kodem sygnatury (która jest wyświetlana podczas wysyłania żądania).

    Kod autoryzacji może występować w postaci 6-cyfrowego Kodu numerycznego, który należy wprowadzić do formularza na Witrynie szkoleniowej WOM lub w postaci Odnośnika-hiperłącza, który należy kliknąć lub wprowadzić w pasek adresowy przeglądarki internetowej.

    Kod autoryzacji jest aktywny przez krótki okres czasu, później traci ważność i nie można go użyć.

  6. Czym jest IDentyfikator Rejestracji (IDR)?

    Jest to numer nadany pomyślnie zapisanemu w Systemie szkoleń WOM zgłoszeniu Uczestnika. Numer ten pozwala na jednoznaczą identyfikację Uczestnika zapisanego w Formach dydaktycznych.

    Ten identyfikator nie znika, i nie można go przenieść na innego Uczestnika.

  7. Czym jest Sesja, a czym jest Ciasteczko (cookie)?

    Sesja jest standadowym mechanizmem utrzymania połączenia przeglądarki internetowej klienta z serwerem (Systemem szkoleń WOM), dzieki której na którki czas można zapamiętać wybory użytkownika w przeglądarce.

    Ciesteczko jest standadowym mechanizmem przechowywania (przez określony czas) małych informacji na urządzeniu klienta, dzieki którym można sprawdzić, np. czy uzytkownik zarejestrował się na wskazaną Formę (na tym urządzeniu).

    Informacje, które można bezpiecznie przechowywać po stronie przeglądarki internetowej klienta, to np. Identyfikatory, czy numery, które bez połączenia z innymi infromacjami nic nie znaczą.

Ikona koła zębategoB. Działania

  1. Jak działa Szybka rejestracja (SR)?

    SR wymaga podania infromacji z poprzedniego zgłoszenia, które znajdują się w Systemie szkoleń WOM w postaci Nazwiska (lub IDR) oraz Adresu e-mail, które zostaną porównane i jeżeli się zgadzają, na adres e-mail zostanie wysłany Kod autoryzacyjny umożliwiający rejestracje za pomocą numeru IDR na kolejne Formy bez podawania danych.

    Tak dokonane zgłoszenie należy jedynie potwierdzić poprzez otrzymaną wiadomość rejestracyjną.

  2. Jak i gdzie zapamiętywane są informacje funkcji Zapamiętaj mnie?

    Funkcja Zapamiętaj mnie jest wywoływana ręcznie przez użytkownika podczas Rejestracji lub przed na innej podstronie witryny WOM. Poprzez Ciasteczko o wartości TRUE informuje System szkoleń WOM by przechować w pamięci Sesji numer IDR do następnej rejestracji.

    Numer IDR jest zapamiętywany na urządzeniu użytkownika, który dokonuje zgłoszenia. Numer można skasować samodzielnie (poprzez System szkoleń WOM) lub poprzez mechanizmy przeglądarki internetowej (kasując wybrane Ciasteczka lub czyszcząc pamięć podręczną Cache).

  3. Jak mogę zmienić Formę doskonalenia, na którą dokonane zostało zgłoszenie?

    Obecnie jest to możliwe poprzez użycie funkcji Szybkiej rejestracji i zweryfikowanie żądania dostępu odbierając wiadomość z Kodem autoryzującym, a następnie przechodząc na zakładkę Teczka szkoleń do Listy zgłoszeń.

    Zgłoszenia możliwe do zmiany są ograniczone do zgłoszeń jeszcze nie przydzielonych do uczestnictwa w Formach dydaktycznych.

  4. Jak mogę zmienić podane w Systemie rejestracji dane?

    Obecnie jest to możliwe poprzez użycie funkcji Szybkiej rejestracji i zweryfikowanie żądania dostępu odbierając wiadomość z Kodem autoryzującym, a następnie przechodząc na zakładkę Teczka szkoleń do Formularza edycji danych.

    Rekordy możliwe do zmiany są ograniczone do zgłoszeń jeszcze nie przydzielonych do uczestnictwa w Formach dydaktycznych.

  5. Jak mogę usunąć swoje dane z Systemu szkoleń WOM na podstawie klauzuli RODO?

    Usunąć dane można jedynie autoryzując dostęp do swoich danych przy użyciu mechanizmu Szybka rejestracja.

    Rekordy, które będzie można usunąć są ograniczone do zgłoszeń na Formy, na które rejestrujący się nie został zaproszony jako Uczestnik. Dane z rekordów przydzielonych jako uczestnik Form dydaktycznych podlegają odrębnym przepisom Oświatowym.

Ikona znaku wykrzyknikaC. Problemy

  1. System nie chce zapamiętać IDentyfikatora Rejestracji

    Przeglądasz witrynę WOM oraz Ofertę szkoleń w Trybie prywatnym/incognito, który nie pozwala zapisywać Ciasteczek lub Twoja przeglądarka internetowa ma zablokowaną możliwość zapisywania Ciasteczek na Twoim urzadzeniu dla tej witryny.

  2. System nie przyjmuje Kodu autoryzacji do Szybkiej rejestracji

    Czy kod jest jeszcze ważny? Czas ważności kodu został podany w wiadomości autoryzacyjnej, po którego przekroczeniu kod jest bezużyteczny.

    Czy używasz Kodu / Odnośnika aktywacyjnego w tym samym oknie przeglądarki internetowej, czy w innym? Jeżeli w innym, to nie zadziała.

  3. System nie pozwala zapisać innego Uczestnika

    Hmmm... dziwne, u mnie działa... Prosze skasować Ciasteczko szybkiej rejestracji. Jeżeli to nie pomaga, należy zgłosić problem wraz z opisem sytuacji kontaktując się z Obsługą systemu.

  4. Nie dostaję wiadomości e-mail z systemu Rejestracyjnego lub Weryfikacyjnego

    Czy korzystasz z systemu pocztowego portalu o2.pl, gdyż z nim są największe problemy.

    Czy podczas rejestracjai został podany poprawny i aktualnie używany adres e-mail? Sprawdź foldery typu SPAM, KOSZ, Odrzucone, Niechciane, czy Reklamy, bądź Śmieci. Czy wcześniejsze wiadomości dochodziły? Czy skrzynka pocztowa nie jest zapchana (brak miejsca na nowe wiadomości)?

  5. Problem, który mnie spotkał nie jest opisany w tym dziale, gdzie szukać pomocy?

    Za opiekę nad Systemem szkoleń WOM nie odpowiada Administrator WOM, lecz podmiot zewnętrzny.

    Wszelkie uwagi należy zgłaszać bezpośrednio do podmiotu zewnętrznego, jednak problem można zgłosić Administratorowi WOM, który przekaże zgłoszenie do podmiotu zewnętrznego.

    Zgłoszenie można dokonać poprzez wiadomość e-mail lub bezpośrednie zgłoszenie systemowe.