Tematy proponowane do realizacji w roku szkolnym 2024/2025
NR |
TEMAT SZKOLENIA RADY PEDAGOGICZNEJ |
Realizacja |
stacjonarna / On-line |
Pracownia Zarządzania Oświatą | PZ |
|
RP-1 |
Wiem, potrafię, chcę. Jak zintegrować wiedzę prawną i psychologiczno-pedagogiczną do udzielania pomocy uczniom? |
Marek Piechowiak, Barbara Basińska |
|
- |
|
RP-2 |
Muszę, mogę, powinienem. Jak przekonać rodzica do współpracy? |
Dorota Janiszewska, Barbara Basińska |
|
- |
Pracownia Technologii Informacyjnych | PTI |
|
RP-3 |
Zastosowanie sztucznej inteligencji w nauczaniu zindywidualizowanym, ocenianiu i analizie postępów uczniów |
Mariusz Walak, Łukasz Lemieszewski |
|
- |
|
RP-4 |
ChatGPT w klasie – nowe narzędzia dydaktyczne |
Łukasz Lemieszewski, Mariusz Walak |
|
- |
|
RP-5 |
Pamięć na medal – efektywne techniki zapamiętywania |
Katarzyna Tomicka |
|
- |
|
RP-6 |
Odpowiedzialność prawna i dyscyplinarna nauczycieli |
Emil Błaszkowski |
|
|
|
RP-7 |
Internetowa dżungla. Przetrwaj i edukuj – nowoczesne metody nauczania bezpieczeństwa cyfrowego i krytycznej analizy treści |
Emil Błaszkowski |
|
|
Pracownia Psychoedukacji i Wychowania | PPiW |
|
RP-8 |
W obliczu konfliktu – jak wspierać uczniów w rozwiazywaniu konfliktów interpersonalnych poprzez mediacje i negocjacje |
Barbara Basińska |
|
- |
|
RP-9 |
Spokój w sobie, pokój w klasie – kondycja psychiczna nauczyciela a dobrostan ucznia |
Barbara Basińska, Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-10 |
Miękkie kompetencje, twarde rezultaty – pytaj z ciekawością, zaproś do współpracy, przekaż odpowiedzialność |
Marek Piechowiak, Barbara Basińska |
|
|
|
RP-11 |
Przynależność i znaczenie zamiast walki o przetrwanie – metoda Pozytywnej Dyscypliny w pracy z klasą szkolną |
Barbara Basińska |
|
|
|
RP-12 |
Od racji do relacji – od konfliktu do satysfakcji w radzie pedagogicznej |
Barbara Basińska |
|
|
|
RP-13 |
Jak szkoła/przedszkole może stać się placówką promującą zdrowie? |
Jadwiga Krzewska-Gordzijewska |
|
|
|
RP-14 |
Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia doświadczanego przez dziecko |
Agata Muńko, Anna Domagała |
|
|
|
RP-15 |
Co każdy nauczyciel i specjalista powinien wiedzieć o dziecku/uczniu ze spektrum autyzmu? |
Agata Spirydowicz-Kacperska |
|
|
|
RP-16 |
Jak nawiązywać i podtrzymywać dobre relacje z rodzicami dziecka z niepełnosprawnością? |
Agata Spirydowicz-Kacperska |
|
|
|
RP-17 |
Przedszkole i szkoła przyjazne dziecku/uczniowi ze spektrum autyzmu |
Agata Spirydowicz-Kacperska |
|
|
|
RP-18 |
Instrukcja czynnościowa w edukacji daltońskiej i nie tylko czyli jak usamodzielnić dziecko w przedszkolu |
Danuta Turłaj, Jolanta Talaska |
|
- |
|
RP-19 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – praca nauczyciela przedszkola z zastosowaniem „Arkusza rozwoju dziecka od 3 do 6 lat – obserwacje pedagogiczne i diagnoza przedszkolna” |
Jolanta Talaska, Danuta Turłaj |
|
- |
|
RP-20 |
Edukacyjna przygoda czyli jak dziecko uczy się mimochodem – pomysły na metodę projektu w przedszkolu |
Danuta Turłaj, Jolanta Talaska |
|
- |
|
RP-21 |
Gry matematyczne w przedszkolu jako strategia hartowania emocjonalnego dziecka |
Jolanta Talaska, Danuta Turłaj |
|
- |
|
RP-22 |
Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej |
Lidia Pyżyńska |
|
|
Pracownia Doskonalenia Metodycznego | PDM |
|
RP-23 |
Dobra lekcja – od projektu do efektu |
Lucyna Janicka, Dorota Tomczak, Paweł Zaborowski, Katarzyna Sierakowska |
|
|
|
RP-24 |
Kultura (d)oceniania szkolnego |
Renata Nadobnik, Iwona Trzaskowska |
|
|
|
RP-25 |
Ocenianie kształtujące a szkoła bez ocen wyrażonych stopniem |
Beata Gizińska-Gigoła |
|
|
|
RP-26 |
Analiza wyników uzyskanych przez szkołę na egzaminach zewnętrznych punktem wyjścia do efektywnej pracy z uczniami kolejnych roczników |
Zbigniew Łuczka |
|
|
|
RP-27 |
Efektywne przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty w kontekście zmian programowych i dotychczasowych wyników uczniów – wnioski i rekomendacje |
Mirosław Kwiatkowski, Dorota Czarnecka, Beata Gizińska-Gigoła |
|
|
|
RP-28 |
Różne sposoby organizowania kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – zadania szkoły i dylematy nauczycieli |
Małgorzata Jach |
|
|
|
RP-29 |
Jak uczyć uczniów uczenia się |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-30 |
Jak uczyć jeszcze lepiej? Metody i techniki uczenia się przyjazne mózgowi |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-31 |
Techniki motywowania uczniów do uczenia się |
Małgorzata Wiczkowska |
|
|
|
RP-32 |
Dzień nauki w mojej szkole – realizacja projektu interdyscyplinarnego |
Dorota Tomczak, Paweł Zaborowski, Katarzyna Sierakowska, Lucyna Janicka |
|
- |
|
RP-33 |
Bank pomysłów dydaktycznych nauczyciela nie tylko kształcenia zawodowego |
Sylwia Pawlaczyk |
|
|
|
RP-34 |
Kształtowanie kompetencji kluczowych w szkole podstawowej |
Jerzy Dutkiewicz, Urszula Polańska, Małgorzata Niewiadomska, Dorota Tomczak |
|
|
|
RP-35 |
Zarządzanie konfliktem w środowisku międzykulturowym |
Dorota Dąbrowska, Barbara Basińska |
|
|
|
RP-36 |
Uczniowie z Ukrainy w polskiej szkole – wskazówki dydaktyczne dla nauczycieli |
Renata Nadobnik |
|
- |
|
RP-37 |
Korespondencja nauczyciela z rodzicami uczniów |
Małgorzata Jach |
|
|
|
RP-38 |
Gdy głos odmawia posłuszeństwa |
Barbara Bednarek |
|
|
|
RP-39 |
Myślenie krytyczne – kompetencja XXI wieku |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-40 |
Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę |
Jolanta Stępkowska |
|
|