Szkolenia Rad Pedagogicznych 2020/2021
Oferta szkoleń rad pedagogicznych na rok szkolny 2020/2021 obejmuje 37 tematów. Adresowana jest do wszystkich typów szkół i placówek.
Szkolenia realizowane będą w formie stacjonarnej oraz online.
Czas szkoleń stacjonarnych obejmuje 3-4 godziny dydaktyczne, a szkoleń online ok. 2 godzin dydaktycznych. W szkoleniu mogą uczestniczyć nauczyciele z jednej szkoły lub kilku szkół z tej samej miejscowości/gminy.
Dyrektorów szkół/placówek zachęcamy do zamawiania szkoleń zarówno z naszej oferty,
jak i tematów własnych.
W roku szkolnym 2020/2021 obowiązywać będą następujące zasady odpłatności:
Tematy proponowane do realizacji w roku szkolnym 2020/2021
NR |
TEMAT SZKOLENIA RADY PEDAGOGICZNEJ |
Realizacja |
stacjonarna / On-line |
Pracownia Zarządzania Oświatą | PZ |
|
RP-1 |
Prawa i obowiązki nauczyciela w świetle zmian oświatowych |
Elżbieta Rostkowska |
|
- |
|
RP-2 |
Jak wzmocnić współpracę z rodzicami w czasie zdalnej komunikacji? |
Dorota Janiszewska, Barbara Basińska |
|
- |
|
RP-3 |
Prowadzenie działalności innowacyjnej w przedszkolu/szkole |
Ewelina Kozłowska, Dorota Janiszewska |
|
|
Pracownia Technologii Informacyjnych | PTI |
|
RP-4 |
RODO w praktyce szkolnej |
Mariusz Walak |
|
|
|
RP-5 |
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni |
Emil Błaszkowski |
|
|
|
RP-6 |
Fonoholizm wśród dzieci i młodzieży |
Emil Błaszkowski |
|
|
|
RP-7 |
Narzędzia internetowe w pracy nauczyciela |
Łukasz Lemieszewski, Katarzyna Tomicka |
|
|
Pracownia Psychoedukacji i Wychowania | PPiW |
|
RP-8 |
Drogowskazy życiowe – wychowanie do wartości w szkole podstawowej |
Jadwiga Krzewska-Gordzijewska |
|
- |
|
RP-9 |
Nastolatek w domu i w szkole – wyzwanie dla rodzica i nauczyciela(szkolenie z możliwością udziału rodziców uczniów) |
Barbara Basińska |
|
- |
|
RP-10 |
Współpraca szkoły i domu rodzinnego na rzecz dobrostanu psychicznego dziecka – perspektywa teraźniejszości i przyszłości (szkolenie z możliwością udziału rodziców uczniów klas I-III szkół podstawowych) |
Agata Muńko, Anna Domagała |
|
- |
|
RP-11 |
Przyczyny agresywnych zachowań dziecka przedszkolnego. Jak rozpoznać i pomóc? (szkolenie z możliwością udziału rodziców dzieci w wieku przedszkolnym) |
Agata Muńko |
|
|
|
RP-12 |
Marudzące, kapryśne, nieznośne – norma rozwojowa czy powód do niepokoju? (szkolenie z możliwością udziału rodziców dzieci w wieku przedszkolnym) |
Agata Muńko |
|
|
|
RP-13 |
Samoświadomość i uważność nauczyciela (Mindfulnes) jako podstawa rozwiązywania konfliktów i budowania dobrych relacji w radzie pedagogicznej |
Barbara Basińska |
|
|
|
RP-14 |
Co nauczyciel powinien wiedzieć o zespole Aspergera? |
Agata Spirydowicz-Kacperska |
|
|
|
RP-15 |
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole / przedszkolu / placówce |
Lidia Pyżyńska |
|
|
|
RP-16 |
Jak rozpoznawać i zaspokajać potrzeby psychofizyczne uczniów wpływające na jakość ich zdrowia psychicznego? |
Lidia Pyżyńska |
|
|
|
RP-17 |
Jak szkoła/przedszkole może stać się placówką promującą zdrowie? |
Jadwiga Krzewska-Gordzijewska |
|
|
|
RP-18 |
Praca nauczyciela przedszkola z zastosowaniem „Arkusza rozwoju dziecka w wieku od 3 do 6 lat – obserwacje pedagogiczne i diagnoza przedszkolna” |
Jolanta Talaska, Danuta Turłaj |
|
- |
|
RP-19 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – organizacja pracy |
Danuta Turłaj, Jolanta Talaska |
|
|
|
RP-20 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – planowanie i dokumentowanie pracy |
Jolanta Talaska, Danuta Turłaj |
|
|
|
RP-21 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – kształtowanie kompetencji kluczowych przedszkolaka |
Danuta Turłaj, Jolanta Talaska |
|
|
|
RP-22 |
Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola – organizacja kształcenia na odległość |
Jolanta Talaska, Danuta Turłaj |
|
|
Pracownia Doskonalenia Metodycznego | PDM |
|
RP-23 |
Praca głosem – ryzyko zawodowe w pracy nauczyciela |
Barbara Bednarek |
|
|
|
RP-24 |
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia, nauczanie indywidualne i nauczanie domowe – zadania szkoły oraz obowiązki i dylematy nauczycieli |
Małgorzata Jach |
|
|
|
RP-25 |
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego (WSDZ) – realizacja, monitoring, ewaluacja |
Barbara Matusik |
|
|
|
RP-26 |
Nie ma edukacji bez dobrych relacji – wprowadzenie do metody tutoringu |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-27 |
Lekcje wychowawcze online – budowanie relacji w czasach zdalnej edukacji |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-28 |
Przeciwdziałanie mowie nienawiści – propozycje lekcji wychowawczych |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-29 |
Coaching w rozwiązywaniu problemów wychowawczych |
Barbara Bednarek |
|
|
|
RP-30 |
Jak uczyć jeszcze lepiej? Metody i techniki uczenia się przyjazne mózgowi |
Dorota Dąbrowska |
|
|
|
RP-31 |
Motywowanie uczniów do nauki w szkole XXI wieku w świetle osiągnięć neurodydaktyki |
Małgorzata Tyszkiewicz |
|
|
|
RP-32 |
Techniki pracy lekcyjnej wspierające uczniów w uczeniu się |
Małgorzata Wiczkowska |
|
|
|
RP-33 |
Rozwijanie kompetencji kluczowych w szkole podstawowej na przykładzie języków obcych |
Renata Nadobnik, Iwona Trzaskowska |
|
|
|
RP-34 |
Rozwój kompetencji kluczowych na przykładzie języka polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie i lekcji wychowawczych |
Małgorzata Niewiadomska, Jerzy Dutkiewicz |
|
|
|
RP-35 |
Systematyzowanie i utrwalanie wiedzy uczniów z zastosowaniem metod aktywizujących |
Małgorzata Lech |
|
|
|
RP-36 |
Zastosowanie telefonu komórkowego do utrwalania i sprawdzania wiedzy uczniów |
Zbigniew Łuczka |
|
- |
|
RP-37 |
Jak podnieść wynik na egzaminie ósmoklasisty? Rekomendacje metodyczne na podstawie analizy wyników dwóch pierwszych egzaminów |
Iwona Jankowska, Beata Gizińska-Gigoła, Dorota Tomczak, Urszula Polańska, Mariusz Walak, Mirosław Kwiatkowski, Iwona Trzaskowska |
|
- |